Associació Pessebre Vivent de Castell d'Aro

• Logo

HISTORIA

El nostre Pessebre comença l’any 1959 de ma de mossèn Gumersind i la família Bas. Mossèn Gumersind declara, en les seves memòries, que s’inspirà en el Pessebre Vivent d’Engordany (Andorra) creat per l’Esteve Albert.

Aquell primer Nadal, la representació té com a marc les ruïnes del castell de Benedormiens on s’escenifica solament el naixement. Davant la bona acollida per part de la gent del poble, fou possible que a l’any següent més famílies s’engresquessin a col·laborar, amb aquella original iniciativa, ampliant el recorregut any rera any i donant continuïtat, fins al dia d’avui, del que és  el pessebre vivent més antic  de Catalunya.

Posteriorment varen néixer altres pessebres vivents com el de Bàscara, Corbera de Llobregat, Brunyola, Pals, Bescanó, Fontcoberta, Santa Pau…

Al cap de vuit  anys d’iniciar-se el Pessebre, Mossen Gumersind deixa la Parròquia de Castell d’Aro i sen fa càrrec el nou rector, Mossèn Agustí Vila que durant més de 30 anys n’estarà al capdavant. L’any 2004 es crea l’Associació del Pessebre Vivent, començat així una nova etapa en la seva història.

Adreça
Centre Cívic Ca La Rafaela, Avinguda de la Platja,46 - Platja d'Aro 17250
Teléfon
Total Hits: 2143
Your Email
Comment

Created on: 30th Jul, 2012 11:29 AM
Your Name
Your Email
Your Phone
Enquiry

Email to:

Your Name:

Your Email:

Subject:

Si no está de acuerdo cambie la configuración de su navegador.