Doble procés de participació ciutadana

Cal decidir els usos de dos equipaments municipals

Un cop aprovat, el primer reglament de Participació Ciutadana, l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro inicia ara un doble procés participatiu per decidir els usos del futur centre cívic de Castell d’Aro –en una part de l’actual escola Vall d’Aro- i del nou espai per a entitats a Platja d’Aro –on avui hi ha els serveis municipals de l’àrea d’Urbanisme-. Per fer-ho, el consistori s’adreça tant a les associacions del municipi, com a tota la ciutadania que a nivell particular hi vulguin prendre part.

La nova ubicació de l’escola, al costat de l’institut Ridaura, el curs 2015-2016 allibera l'equipament. Una part de l’edifici (60 m2) es destinarà a l’ampliació de la Llar d’Infants Municipal. Es retiraran els mòduls prefabricats i es recuperarà la part de la Plaça Poeta Sitjà cedida com a pati. D’aquests canvis en resultarà una superfície ja construïda de 450 m2.

Les entitats locals estan cridades a diverses reunions de treball, i tothom pot expressar la seva opinió en un qüestionari en format paper o en versió electrònica, del 15 d’abril al 2 de maig. També es pot demanar informació o manifestar-se directament al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro, presencialment, per telèfon o a  participa@platjadaro.com Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la . Posteriorment, en un taller participatiu, associacions i ciutadania, treballaran amb l’opinió recollida per formular les propostes d’usos per al nou centre cívic.

Paral·lelament cal definir els continguts de l’espai de 250 m2 que s’alliberarà amb el trasllat de l’àrea d’Urbanisme de l’Edifici Banc de Madrid a la Casa de la Vila, a partir de maig de 2015. Pensat inicialment com a hotel d’entitats, el nou centre cívic de Castell d’Aro i l’existència d’altres espais de Platja d’Aro que donen serveis a les associacions poden fer-ne variar les seves característiques, Justament per això també s’inicia, entre les entitats, el procés participatiu que ajudi a definir-ne el model.

Doble procés de participació ciutadana

Cal decidir els usos del nou centre cívic de Castell d’Aro i l’espai per a entitats a Platja d’Aro

Calendari de treball amb reunions amb associacions i enquestes per a tota la ciutadania (15 d’abril-2 de maig)

Processos iniciats després de l’aprovació pel ple municipal del primer reglament de Participació Ciutadana