Guanyadors 2n Concurs Captuframe

Dues instantànies inspirades en els cartells originals del els pel·lícules Rec (1r Premi) i The Hobbit (2n Premi), guanyadores del 2n Concurs Captuframe de fotografia en homenatge al món del cinema, organitzat per l’Associació Arocinema amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro. Les instantànies són una proposta de Tatiana Annaya i Maria Huete (Rec) i d’Helana Aguilar (The Hobbit), i que han obtingut una Càmera Polaroid Z 2300 (1r Premi) i una Càmera Polaroid CCiP3SV (2n Premi).

La convocatòria, oberta a tothom, proposa reproduir una escena o cartell d’una pel·lícula o sèrie de televisió, de qualsevol gènere i antiguitat, preferiblement de títol reconegut. El jurat, format pels fotògrafs professionals Lluís Català i Diego Espada, i el regidor de cultura de l’Ajuntament, David Prohias, han escollit les guanyadores entre una seixantena de propostes, que es poden veure ara al lloc web d’Arocinema, on alhora estan confrontades amb l’escena o cartell original.

S’hi poden observar imatges inspirades en films de tots els gèneres, estils i temps, com ara The Black Dalia, Trainsotting, Old Boy, Game of Thrones, American Psycho, Amelie, Flashdance, American Beauty, Pulp Fiction, Jurassic Park, Sin City, Psicosis, The Silence of Lambs o Taxi Driver, entre d’altres. Arocinema també organitza el Concurs de Miniremakes, a la primavera, que proposa reproduir en tècnica lliure una escena, de no més de tres minuts, d’una pel·lícula o sèrie de televisió.

També desenvolupa projeccions públiques i tallers de caire cinematogràfic als casals d’infants o la Biblioteca Mercè Rodoreda. L’estiu passat va organitzar, per primer cop, el Festival Desemboca Platja d’Aro 2013 amb un programa configurat per sessions de cinema a la fresca, una fira de col·leccionisme, concerts de formacions emergents durant la Festa Major, i la primera edició del FestiSurf Costa Brava, dedicat al surf-rock.