El Finestral Teatre ha participat en el Festival internacional de Teatre Amateur de Mònaco

L'Agrupació Teatral El Finestral, i concretament dues dels seus membres, varen participar aquest estiu en el XV Festival Internacional de Teatre Amateur de Mònaco i el 31º congrès de l'AITA/IATA.

Tant el festival com el congrés es celebren cada quatre anys, en aquesta ocasió s'ha celebrat del 18 al 28 d'Agost.

El Festival reuneix a artistes de 24 països dels cinc continents, que presenten les seves obres en la seva llengua original. A més a més, els participants al festival poden assistir als espectacles , participar en els tallers i xerrades. En definitiva, el festival és un aparador internacional del teatre amateur.

De manera paral.lela a la celebració del festival, es celebra el congres del AITA i la seva assemblea general.
l'AITA és una organització internacional que a més a més de fomentar la celebració dels festivals internacionals, com el de Mònaco, té per objectius coordinar l'acció de grups de teatre amateur, promoure el teatre amateur sense ànim de lucre i promoure contactes i intercanvis a nivell internacional.

l'AITA està organitzada amb federacions i centres nacionals. En el municipi tenim la seu del Centre Català de Teatre Amateur.

A Mònaco es va celebrar l'assemblea general de l'AITA i es va nombra la nova junta, a on va entrar a formar part en Jordi Crespi, membre del Centre Català de teatre Amateur com a secretariat de la parla hispana, i la Sylvana Gross-Melzer com a delegada territorial per Catalunya.

Fotografia: membres del Finestral Teatre amb en Jordi Crespi en el Congres